Monday, February 14, 2011

RIMBA ULU PAIP : Diluar Jangkaan, Meraih Penyertaan

Tarikh : 13/02/2011, AHAD
Sasaran Masa : 0800am - 1.00pm..
Berkumpul : Lata ULu Paip, Kulim, Kedah
Laluan : Ulu Paip - Karangan - Pahau - Hutan Simpan Gunung Bongsu - Ulu Paip

Salam Maulidurasul kepada semua geng, apa xtvt anda pagi ni, Ahad lepas kami layan lagi Trek Rimba Ulu Paip..Trek yang diklasifikasikan antara yang terbaek dan terganas di area Kulim ni menjadi idaman kami lagi..Rugi rasanya jika kami tak kongsikan kenikmatan trek ini bersama yang lain..  
Bagi riders yang pernah mencuba trek ini pastinya tahu dimana kenikmatan yg bakal ditempuhi..bagi yang belum mencuba, keinginan untuk merasai keperitan Uphill, keindahan view2 menarik di sepanjang laluan dan merasai kesegaran udara di puncak pencawang, juga yang pastinya keenakan Downhill yang melazatkan hinggalah menikmati kepuasan bermandi-manda di Lata ULu Paip..itulah yang sangat diidamkan..sungguh menyegarkan....sronookkkkkkkk...!!! 

Atas jemputan dan pengiklanan oleh saudara Chaon, sambutan betul2 diluar kotak pemikiran kami di SAT. Memang diluar jangkaan..Seramai 61 orang peserta dapat dikumpulkan pada kayuhan kali ni..udah macam mini jamboree la pulak..antaranya geng2 dari Team LLS, KS Cycle, Famili Megat, Gerek Bukit dan yang lain lagi..Mujurlah lokasi berkumpul menyediakan kemudahan parkir yang mencukupi dan juga boleh dikatakan selamat..
Happy Ride..itulah yg dapat kami katakan.. 
apa yg di bincangkan..

Team LLS..kalau tak silap laa
 
 Suasana di tapak pemunggahan

Regroup 1 : ada riders mngalami masalah teknikal.

 Uphill..kayuh, tolak, tunda
 
 Famili MTB

View2 menarik di sepanjang laluan
Di puncak idaman, puncak pencawang sebelum downhill yg amat menyelerakan

 Saudara Chaon banyak membantu dalam acara kali ni..tabik spring dari penulis untuk beliau..tak terlupa juga kepada Saudara Naset SAT yang membantu juga kepada semua yang menjayakan xtvt kayuhan kali ni..
Tahniah Semua

No comments:

Post a Comment